Eden Springs the water and coffee company
Eden TootedTeenused  ja nõuandedPakkumisedEnergia töökohalMeistTee tilaus

Home Dotted Energia töökohal Dotted Heaolu töökohal Dotted Kas hoolite oma heaolust töökohal? Dotted Ergonoomika töökohal


Ergonoomika töökohal



Nõuetekohaselt sisustatud tööala on heaolu tähtis osa ja juba mõned lihtsad võtted võivad märgatavaid tulemusi anda. Kui oled üks neist paljudest, kes küürutab päevast päeva ekraani ees klaviatuuri kohal, siis on kontoriergonoomika sinu jaoks oluline küsimus. Kontorilaua taga istumine ohustab selja-, kaela- ja õlapiirkonda. Õigesti sisustatud töökoht võimaldab vältida mitmeid luu- ja lihaskonna haiguseid. Siin on mõned lihtsad nõuandeid, kuidas parandada oma töölaua ergonoomikat.

Tooli seadistamine
Õigesti seadistatud tool aitab säilitada head rühti ja vähendab koormust seljale. Tool tuleks seadistada vastavalt pikkusele.
  • Alaselja (lülisamba) toestus ja polsterdus võib olla seadistatud vastavalt kasutaja eelistusele.
  • Seljatoe kalle peaks olema umbes 90°.
  • Istme kõrgus ja kaldenurk peavad vastama laua kõrgusele ja kasutaja jalgade pikkusele – laud peaks ulatuma vöökohani või nabani, põlved olema paralleelsed puusadega ja jalad peaksid mugavalt maha ulatuma.
Tööala seadistamine
  • Tööala optimaalse paigutuse järgi peaksid sagedasti kasutatavad esemed olema kergesti nähtavas kohas ja 45° raadiuses, et vähendada selga väänavaid liigutusi; samuti peaksid need asetsema käeulatuses nii, et selga ei peaks seljatoelt tõstma.
  • Aseta monitor otse enda ette silmadest umbes küünarvarre kaugusele.
  • Ekraani ülaserv peaks olema silmade kõrgusel või veidi madalamal nii, et vaataksid töötamise ajal veidi allapoole.
  • Aseta klaviatuur otse monitori ette – kui see asetseb nurga all või küljel, peavad silmad korraga fokuseerima kahele eri kaugusele, mis aga neid väsitab.
  • Dokumendid või dokumendihoidja aseta monitori kõrvale sellega samale kõrgusele ja kaugusele ning sama nurga alla, et silmadel ei oleks pidevalt vaja ümber fokuseerida.
Arvutiekraani seadistamine
  • Mõned väikesed muudatused aitavad vältida silmade liigset pingutamist monitoriga töötamisel.
  • Hoia ekraan puhas ja tolmuvaba ning seadista selle eredus parajaks.
  • Vaata dokumente või pilte ekraanil suuremana, et neid oleks lihtsam lugeda.
  • Võimaluse korral paiguta monitor nii, et sellele ei tekiks valgustitest või aknast peegeldus.
  • Peegeldumist või valguse mõjul tekkivaid kujutisi on kõige parem kontrollida välja lülitatud monitoriga. Vajaduse korral eemalda peegelduse allikas või paiguta monitor ümber. Sageli on abi, kui kallutad ekraani veidi alla.
Silmade pingutuse vähendamine
Pikka aega arvuti taga istumine väsitab sageli silmi ja see võib väljenduda mitmel viisil:
  • valusad, väsinud, kuivad ja sügelevad silmad;
  • udune- või topeltnägemine;
  • pea- ja kaelavalu;
  • raskused monitori ja paberdokumentide vahel fokuseerimisel;
  • suurenenud valgustundlikkus.
Silmadele hädavajaliku puhkuse andmiseks toimi järgmiselt.
  • Puhka päeva jooksul sageli silmi, sulgedes need 5 sekundiks.
  • Tuleta endale päeva jooksul meelde mõneks sekundiks silmadega ekraanilt eemale vaadata.
  • Vähemalt iga tunni tagant võimalda silmade viis minutit puhata: tõuse püsti, liigu ringi või kavanda selleks ajaks arvutivabad tööülesanded.
  • Ürita rohkem silmi pilgutada – paljud inimesed pilgutavad arvutiga töötades silmi harvemini, kuid see võib põhjustada silmade kuivust. Pilgutamine aitab silmi niisutada.

<<
Juba meie klient?
Helistage 800 81 81
TASUTA PAKKUMINE

Võta ühendust kohe!

800 81 81





Miks valida Eden?

Teenindus Teenindus
Keskkonnasõbralik ettevõte Keskkonnasõbralik ettevõte
KOHVILAHENDUS

Tõeline Itaalia
espresso ühe
nupuvajutusega
ja ainult
0,25 € eest


       Tooted
       Teenused ja nõuanded
       Pakkumised
       Energia töökohal
       Meist
     Votke meiega ühendust
  • Klienditeenindus: 800 81 81
  • Kirjutage meile
  • Eden Springs Estonia OÜ
    Peterburi tee 90g
    Tallinn 11415